kampen mot anorexin

Att leva på alkohol.

När inget längre känns bra, då får ett glas vin en att må bra. Märkligt det där.

Eller nej, inte alls förresten. Om jag super mig full glömmer jag bort allt. Dagen efter blir jag bakis och slipper äta, tänka, ifrågasätta, känna något annat än apati eller hat eller kärlek.

Boyfriend tyckte att jag betedde mig som en alkoholist. Och där kom min beroende – personlighet fram igen. Jag har lätt för att falla in i dåliga vanor.

Vin hjälper mig att sluta känna, det hjälper mig att somna, det hjälper mig att stå ut med mig själv. Kul att byta sitt liv som anorektiker mot alkoholistlivet.

Fast å andra sidan, ett glas vin innehåller runt 130 kalorier. Jag blir jättelätt onykter. Jag föder anorexin samtidigt som jag föder min nya ovana. Toppen, great, fantastic, superb.

Fan vad jag hatar mig själv just nu.

Kommentera

Etikettmoln

