kampen mot anorexin

Psykologen

Det gick bra hos psykologen! Hon var helt fantastisk – precis som en psykolog ska vara! Hon är privat och ganska dyr, men det får fasiken vara värt det. Min mentala hälsa går först!

Efter att ha pratat med mig i nästan en timme började hon prata om mediciner. Hon tyckte inte alls att det var någon lösning, men att det kunde vara en idé i mitt fall. Hon menade att ifall man är så ostabil som jag är, så kan det vara en lättnad under en period att få slippa ångesten… och att kunna sova.

Jag hatar att ta tabletter överhuvudtaget. Klarar inte ens av att ta p – piller.

Åh, hon var verkligen fantastisk! Hon fick mig att börja gråta FEM gånger – FEM GÅNGER! Jag gråter aldrig öppet. ALDRIG. Det var en sådan lättnad att få släppa ut det.

Det här känns så himla bra. Och hon var så… klok. I’m happy now. Kram på er!

Kommentera

Etikettmoln

